Članci

Top pet trendova na području podataka i analitike za rast u 2021.

01 feb 2021

Kada je korporacija Dun & Bradstreet anketirala grupu vodećih ljudi u poslovnom svijetu, oni su rekli da svoje odluke donose na osnovu podataka, u prosjeku, 16 puta dnevno, ali prema našem istraživanju, polovina ispitanika nije imala odgovarajuća rješenja ili partnere koji bi im pomogli da iskoriste svoje podatke.

Globalni poremećaj uzrokovani COVID-19 samo je povećao tu ovisnost o podacima. Osim podataka o širenju samog virusa, kompanije i državne agencije upotrebljavaju podatke za praćenje promjene u ekonomiji, prepoznavanje rizika u nabavnom lancu i stjecanje uvida u industrije i regije koje su  najviše pogođene.

Dok većina kompanija u 2021. godini strepi suočavajući se s kontinuiranim ekonomskim turbulencijama, tim stručnjaka iz korporacije Dun & Bradstreet identificirao je pet glavnih trendova u području podataka i analitike koje smatraju ključnima za rast i napredak kompanija širom svijeta u godina pred nama:

  1. Prihvatanje digitalnog radnog mjesta,
  2. Određivanje ciljeva na osnovu podataka,
  3. Predviđanje nepredvidljivog,
  4. Upravljanje i etika,
  5. Borba protiv prevara i privrednog kriminala.

 

Stručnjaci korporacije Dun & Bradstreet:
Anthony Scriffignano, glavni znanstvenik za podatke
Gary Kotovets, glavni službenik za podatke i analitiku
Rikard Candell, direktor Analitike

1. Prihvatanje digitalnog radnog mjesta

Gary: Rad na daljinu postao je nova norma i ubrzao digitalizaciju načina na koji kompanije komuniciraju, posluju i upravljaju podacima. Promjena koju vidimo je dramatična. Interakcije sve više postaju digitalne i virtualne, s eksponencijalnim povećanjem upotrebe platformi za video konferencije. Podaci u digitalnom svijetu postaju još vredniji kako bi se osigurala efikasnost i primjereno usmjerena interakcija.

Anthony: Svjedoci smo postojanja tri fenomena - poremećaja, digitalizacije i premještanja. Svi radimo negdje drugdje, ili barem mnogi od nas, a stvari postaju sve digitalnije dok poremećaj istovremeno predstavlja ogroman izazov. Sada je vrijeme da se priviknete na novi način rada. To je vrlo uzbudljivo ako razmišljamo na ispravan način.

Pročitajte naših pet savjeta za rad od kuće

 

2. Određivanje ciljeva na osnovi podataka

Rikard: Ako se osvrnemo na ranu fazu pandemije bolesti COVID-19, puno je kompanija dalo prednost ublažavanju rizika. Kao rezultat toga, potrošile su manje vremena na nove poslovne odnose, što nije održiv pristup. Rizici ne prestaju i ne počinju s pandemijom. Dakle, zaključivanje novih angažmana uz rad na novi način i poslovanje bez fizičkih sastanaka s klijentima morat će postati prioritet za kompanije u ovoj godini.

Anthony: Sličan pomak vidjeli smo u finansijskoj krizi 2008. godine. Kompanije su prešle s pokušaja prikupljanja novih klijenata na pokušaj naplate nepodmirenog duga.

Gary: Stručnjaci za marketing i prodaju u području B2B morat će prilagoditi i nadograditi svoje strategije, usmjeriti ih više na one kojima se obraćaju, i prilagoditi način na koji stupaju u kontakt sa svojim klijentima i potencijalnim klijentima. Potreban je mnogo efikasniji način za kontaktiranje i komuniciranje s klijentima – i tu dolaze podaci.

Rikard: Uspješne kompanije uspjele su pregledati svoj portfelj i izglede i rasporediti svoje napore na osnovu klijenata na koje je najsmislenije ciljati. Koji klijenti imaju najveći potencijal? Ko je trenutno prisutan na tržištu i sarađuje li s nama? Kada možete dozvoliti da potrošite više vremena za manuelni rad, a kada možete upravljati automatski?

Pročitajte više o tome kako pristup na osnovu podataka može podržati prodajne i marketinške aktivnosti

 

3. Predviđanje nepredvidljivog

Gary: Vidimo da je postalo mnogo važnije razumjeti tržišne promjene i događaje te promjene u aktivnostima kompanija s kojima sarađujete. To je zbog nepredvidljivosti krize u kojoj se nalazimo i različitog utjecaja na kompanije, u zavisnosti od vrste industrije ili regije u kojima posluju. Kompanije moraju razumjeti ove promjene i često ih pratiti - to je presudno za opstanak i poslovanje u ovo vrijeme.

Rikard: Mislim da ovo stavlja veći naglasak na činjenicu da podaci moraju biti robusni i cjeloviti, ali takođe i na sposobnost kombinacije tradicionalnih izvora informacija s novim i modernijim, što će pomoći kompanijama da postanu proaktivne – a ne reaktivne – u odnosu na promjene i time steknu prednost nad konkurencijom.

Anthony: Takođe je vrlo važno uzeti u obzir brzinu promjene u okolini, posebno ako je ona brža od promjene u podacima kad god procjenjujemo realni svijet. Ako to ne učinite, svaki put ćete imati problema. Zamislite fotoaparat koji snima fotografiju svake minute. Vidjet ćete šta se događa u trenutku okidanja fotografije u toj minuti, ali propustit ćete sve između. To se upravo sada događa s podacima i ovim hiperpromjenama.

Poremećaji uzrokovani bolešću COVID-19 događaju se povrh izbornih ciklusa, trgovinskih pregovora i mnogo drugih stvari koje su se već događale kao poremećaji u okolini i ekosistemu. Zato ovo nazivamo hiperporemećajem. To je poremećaj već postojećeg poremećaja.

Pogledajte naš besplatan alat za praćenje komercijalnih poremećaja povezanih s bolešću COVID-19

 

4. Upravljanje i etika

Anthony: Vrlo je važno da svi koji donose odluke na osnovu podataka pitaju koje pravo imaju na korištenje tih podataka. To mora biti dio vašeg pristupa upravljanju podacima. Svaka kompanija koja prikuplja podatke mora biti svjesna i pridržavati se zakona širom svijeta, koji se neprestano mijenjaju.

Šire perspektive također se mijenjaju i ljudi žele da se stvari sve više personaliziraju, ali žele i privatnost - stoga je važno postići ravnotežu kako bi se osigurala usklađenost, ali i etički pristup. To je složena ravnoteža koju treba postići.

Gary: Mislim da je porast digitalnog i internetskog angažmana definitivno povećao pritisak na kompanije da upravljaju načinom na koji se angažiraju i rade s drugima, a to će i dalje činiti.

Klijenti i partneri imaju sve veća očekivanja koja nadilaze puku usklađenost s propisima. Ne radi se samo o pružanju „čistih“ i tačnih podataka. Kompanije i pojedinci žele podatke i analitiku kojima mogu vjerovati i upotrebljavati ih za donošenje odluka. Važnije je nego ikad biti u mogućnosti pokazati transparentnost i etičnost prakse, a izvještavanje o okolišu, utjecajima na društvo i upravljanju brzo postaje uslov poslovanja.

Kompanije će sve više morati dokazivati da podatke prikupljaju i upotrebljavaju odgovorno, u okviru standardnih konkursnih procesa.

 

Borba protiv prevara i privrednog kriminala

Anthony: Prevaranti znaju da se sve mijenja i da su organizacije rastresene zbog tih promjena. Oni ne čekaju strpljivo da se stvari vrate u normalu prije nego što pokrenu svoj već postojeći zanat. Traže nove načine da budu podmukli i ne obaziru se na zakone o podacima i etiku koje mi poštujemo.

Dakle, u ovom se novom okruženju pojavljuju nove vrste prevara, i to mnogo brže nego što smo u stanju prepoznati trag koji ostavljaju za sobom. Praćenje podataka o vašem poslovnom identitetu presudno je za zaštitu vaše organizacije od napada.

Gary: Kompanije imaju manji fizički uvid u druge kompanije s kojima posluju zbog eksponencijalnog povećanja digitalne interakcije. Stoga upotreba podataka za prepoznavanje upozorenja, koja ukazuju da je kompanija s kojom poslujete ili planirate poslovati umiješana u mutne radnje i prevaru, postaje ključna.

Pročitajte naše savjete za zaštitu vašeg poslovanja od prevara

 

Saznajte više od Rikarda, Garyja i Anthonyja o tim trendovima u posebnoj epizodi našeg podcasta Moć podataka