Članci

Start-upovi u Štokholmu: Kako eksperimentirati sa podacima da dobijete više stranaka i partnera

02 maj 2017

Poduzeće na početku svog puta testira baš sve moguće stvari. Svi žele svojim strankama poboljšati ponudu i tako ostvariti više posla. Kako mogu ova novoosnovana poduzeća upotrebljavati pametne podatke za poboljšanje poslovnog razvoja? Bisnode je u svrhu traženja odgovora u Štokholmu posjetio dva start-upa. Kao većina njih, UNjobfinder i Palaver su u fazi usmjeravanja prema najboljim mogućim rješenjima o budućem poslovanju.

  • UNjobfinder nudi platformu zapošljavanja. Namijenjen je traženju poslova u međunarodnim organizacijama – kao što su Ujedinjeni narodi i Svjetska banka – po cijelom svijetu.

  • Palaver nudi aplikaciju za iPhone i Android, koji samozaposlenim i zaposlenim osobama u poduzećima omogućuje lakši, udobniji rad izvan kancelarije – u kafeterijama, restoranima i hotelskim ložama.

Sa start-upovima smo se sreli radi debate o izazovima traženja prave ciljne grupe, o razvoju njihovog posla te o bitnosti slušanja stranke i korisnika. Isto tako smo jednog od naših stručnjaka pitali da li može razgovarati o mogućim načinima upotrebe pametnih podataka za ova dva poduzeća, koja su u razvoju svog posla.

 

„Što su vaši podaci detaljniji, više sadržaja će imati vaša organizacija. Radi se o pravilnom zadovoljavanju potreba.“

Alexandre Fleury, UX – direktor u UNjobfinderu

 

UNjobfinder: „Želimo biti detaljniji u traženju pravih profila ljudi“

Vizija UNjobfindera je postati platforma za traženje zaposlenja u međunarodnim razvojnim organizacijama po svijetu. Organizacijama poput Unicefa i Save the Children pomaže pronaći prave kandidate za sve vrste poslova: od menadžmenta do vršenja osnovnih kancelarijskih poslova. Oko 150.000 osoba je na internet stranici registriralo se kao potencijalni kandidati.

UNjobfinder se finansira širenjem znanja o organizacijama i aktivnim traženjem kandidata putem kanala socijalnih medija, čiji profili odgovaraju onim koje traži organizacija.

Njihov poslovni razvoj u osnovi proizlazi iz pridobivanja novih partnera i iz što je moguće efikasnijeg traženja pravih profila ljudi.

„Do sada smo učestvovali sa 84 organizacije od kojih je 12 redovnih partnera,“ navodi Alexandre Fleury, UX direktor UNjobfindera. „Jedan od nas se brine isključivo za sticanje novih partnera. U cilju dobivanja novih korisnika, oglašavamo se na Facebooku i na ostalim kanalima. Onda pokušavamo data slobodna radna mjesta opisati na najrelevantniji način za pojedinačnu osobu. U naše dnevne novosti dodajemo različite teme i onda interes za njih analiziramo upotrebom Google Analytics.

Stalno testiranje je jako bitno. Većina start-upova tokom svog puta premu uspjehu utvrdi da se njihove pretpostavke s vremenom pokažu kao neistinite. „Sami smo bili mišljenja da će naši registrirani korisnici vidjeti vrijednost u pristupu socijalnim kanalima organizacija, koji su objavljeni na našoj internet stranici,“ navodi Fleury. „Onda, kada smo kandidate pitali za mišljenje, dali su potpuno drugačije zahtjeve po sadržaju: koliko vremena će morati čekati na odgovor nakon što se prijave za posao; da li prilikom selidbe na drugi kraj svijeta svoju djecu mogu poslati tamo u školu i sl. Oni pojedinci koji žele dobiti podatke o poduzeću, idu direktno na njihovu internet stranicu, ne trebaju nas kao posrednike.“

Jedan od najvećih izazova UNjobfindera je biti siguran da svaki kandidat odgovara kriterijima koje organizacija navede kao bitne. „Što se vaši podaci više poklapaju, to je organizacija veselija,“ navodi Fleury. „Govorimo o sretanju potreba. To se iskazuje, kada, naprimjer, organizacija traži žensku osobu koja govori arapski jezik za rad na određenom području. Razmišljamo kako možemo, naprimjer, na osnovu strasti pojedinačnog kandidata za pomoć ranjivoj djeci ili u borbi protiv bolesti i gladi poboljšati rezultate traženja dobrih 'parova' poslodavca i kandidata.“

Specialist: Kako može UNjobfinder koristiti pametne podatke

Anna Stal iz Bisnodea, koja malim i srednje velikim poduzećima pomaže da koriste pametne podatke, nudi nekoliko ideja kako poduzeća, kao što je UNjobfinder, mogu razvijati svoj posao.

  • U cilju pronalaženja one ciljne grupe koja može učešćem najviše doprinijeti poslu, koristite analizu. Da li ćete svoje izvore posvetiti kontaktiranju svih stranaka ili je pametnije fokusirati se na uži izbor? Bisnode može sa podacima i analizom pomagati odrediti koje organizacije će faktički biti profitabilne i koje će zadovoljiti stranke.

  • Postanite još detaljniji u svom marketingu. Sakupljanjem i obradom velikih količina podataka, Bisnode zna koje osobe žele posao u neprofitnim organizacijama i koje su u tom periodu života kada je odluka za to zaposlenje vjerovatnija. Ako razumijete svoju ciljnu grupu, lakše je saznati koje kanale za kontaktiranje stranaka je potrebno upotrijebiti.

*Bisnode Personas je naš način opisivanja arhetipova pojedinaca. Ne opisuje ga detaljno, nego omogućuje razumijevanje njegovog ponašanja, vrijednosti, vodstva i načina života – znači stvari koje možemo upotrijebiti za efikasniju komunikaciju sa ciljnom grupom.

- pojednostavite traženje potencijalnih partnera. Danas su na raspolaganju globalne baze podataka, koje poduzećima osiguravaju informacije na organizacijskome nivou, odgovarajućim vodećim radnicima, strukturama grupa itd.

Palaver: „Naša ciljna grupa je prvenstveno sportska... ali neki ljudi su najprofitabilniji?“

Palaver se od svog početka bavi sakupljanjem podataka o svojim strankama. Njihovo prvo istraživanje se drži pitanja „Ko će platiti za naše usluge?“. Palaver ima zaključena partnerstva sa kafeterijama, restoranima, hotelskim i ostalim udobnim prostorima. Korisnici mogu, s obzirom na njima bitne kriterije, kao naprimjer raspoloživost električne utičnice, bežičnog interneta, višesatnog sjedenja bez osjećaja krivice zbog zauzimanja prostora itd., preko filtera tražiti privremeni radni prostor.

Znači... ko je spreman platiti za takvu uslugu?

„Intervjuirali smo 150 osoba koje svoj posao rade u kafeterijama“, navodi Peter Henning, jedan od pet osnivača Palavera. „Uvjereni smo da su to bili tvz. Freelanceri i samozaposlene osobe. Utvrdili smo da je ovo uvjerenje bilo vrlo pogrešno i neistinito. Oko 60% osoba je bilo takvih koje su zaposlene u korporacijama – sjedaju u te udobne prostore i rade kratko vrijeme.“

Ista anketa je dala odgovor također na pitanje zašto ljudi rade u takvom okruženju.

„Očekivali smo odgovore, kao 'jer je lijepo' i 'jer je relaksirajuće'“, navodi Henning. „Ali ono što smo naučili je da puno ljudi iz korporacija radi tamo 'jer je kul'. Imati mogućnost raditi u tako drugačijem okruženju ili imati tu sastanak sa strankom je stvar robne marke poslodavca.“

Svako ko koristi našu aplikaciju može utipkati broj svoje bankovne kartice i za upotrebu naših usluga koristiti je sa svojim kolegama ili strankama. Zajedno mogu upotrebljavati aplikaciju za cijenu kafe po nešto višoj cijeni nego uobičajeno (s doplatom od 1.1,5 EUR) a sa mogućnošću sjedenja u istom prostoru više sati i to bez ikakvog osjećaja krivice.

U sljedećem koraku poduzeća mogu svoje zaposlenike povezati kao korisnike i na taj način im omogućiti rad izvan svojih kancelarija plaćanjem troškova, sakupljenih na mjesečnom računu. Jednostavnost je ključna riječ Palavera.

Palaver je nastavio sa skupljanjem podataka o strankama.

„Kroz nove intervjue“, navodi Henning, „znamo, naprimjer, da je mnogo ljudi unutar naše ciljne grupe sportaša. Što više slušamo naše stranke, više uvida dobijamo. Slušamo i pokušavamo razumjeti. Možemo od određenih ciljnih grupa novac dobiti lakše nego od drugih? Postoji tip ciljne grupe koji je profitabilniji od drugih? Možda turisti, koji su u Štokholmu samo jedan dan? Ili možda samozaposlene osobe, koje inače rade od kuće, ili su upravo dobile dijete i imaju želju ići u grad na nekoliko sati? Eksperimentiranje je u punom zamahu već od septembra, kada je aplikacija bila lansirana na tržište.“

Bisnode: Kako može Palaver upotrebljavati pametne podatke

Anna Stal ima nekoliko ideja kako Palaver može upotrebljavati pametne podatke.

  • Sistematizirajte obradu željenih partnerskih poduzeća. Ako imate odgovarajuće podatke o vodećim radnicima i o cjelokupnom poduzeću, možete racionalizirati obradu podataka.

  • Uvjerite se da partnerska poduzeća imaju određeni ugled. Provjera kreditnih sposobnosti, poreznih dugova i sl., dobar je način za zaštitu vaše robne marke. Provjerite sve partnere, koji imaju dugove, a ugovor potpišite samo sa onima koji su pouzdani i koji imaju ugled.

  • Pribavite jasnije profile vaših stranaka. Bisnode može izraditi analizu vaših trenutnih stranaka. Palaver ima detaljnu sliku o svojim strankama? U drugom koraku može Bisnode pomoći Palaveru da dobije više stranaka.

  • Imajte još bolji uvid u stranke. Možete izraditi brze ankete koje, naprimjer, nestrukturirane podatke pretvaraju u uvid, koji je moguće analizirati i koristiti. Jedan od načina za prestrukturiranje podataka je Bisnode oruđe „Voice of the Customer“, koje se može integrirati u kontakte stranaka poduzeća.