Članci

Podaci poduzeća vode u budućnost

08 maj 2017

Operativna poslovna analiza je nekada bila namijenjena praćenju rezultata radi postavljanja ciljeva. Fokus današnjih analiza se promijenio. One su sada namijenjene prognoziranju budućnosti.

Sve što radimo na internetu kreira podatke. Postoje široke mogućnosti upoznavanja stranaka te pravilnog razumijevanja njihovog ponašanja i potreba. Ako je jučerašnji izazov bio pronaći informacije, današnji je pobrinuti se da se u datim informacijama ne utopimo.

„Prvi korak je preuzeti kontrolu nad podacima, koji su vam već na raspolaganju, i identificirati eventualni nedostatak informacija o tome šta tražimo. Drugi korak je poboljšati korištenje podataka u cilju kreiranja vrijednosti marke u očima kupca te prednost u smislu efikasnije podrške i procesa odlučivanja. Možda morate promijeniti pogled na podatke, strukturirati ih na drugačiji način i opredijeliti se za nova mjerenja“, navodi Nicke Rydgren, menadžer Bisnode's service groupa, koji pomaže svojim strankama razvijati menadžment podataka i analizu.

 

Rikard Candell Analytics & Advisory Director, Bisnode Analytics & Advisory

„Analitičko razmišljanje nije upotrebljivo samo za pregled događaja koji su se već desili, nego i za njihovu upotrebu u sadašnjosti te istovremeno prognoziranje budućnosti. Konačni smisao svega je optimizacija korištenja izvora kratkoročno i dugoročno.“

Nicke Rydgren, menadžer Bisnode's service groupa.

 

KAKO USVAJATI ANALITIČKE ODLUKE?

  • Opredijelite se za cilj svoje analize. Šta želite postići? Da li će postignuto biti namijenjeno stalnoj podršci ili samo posebnom projektu?

  • Uvjerite se da imate potrebne kompetencije: podatke, statistiku, metodologiju itd. Koji interni izvori su vam na raspolaganju? Trebate li eksternu podršku? Iskustva i stručno znanje su od ključnog značaja.

  • Strukturirajte bitne podatke. Popunite sve praznine. Podatke strukturirajte prije nego započnete sa njihovom analizom!

  • Pronađite analitički ili statistički model, koji je prilagođen vašem cilju.

  • Pristupite interaktivno, konstantno ponavljajući i kritički pristupajući informacijama. Razmislite o svim mogućim pokušajima i pogreškama. Izvagajte unos i vrijednosti da se ne izgubite u detaljima.

Poslovna analiza u svakodnevnom poslovanju

Nicke Rydgren vidi izrazit trend u upotrebi podataka od strane poduzeća. „Nekada je analiza podataka bila ciklična stvar. Danas sve više poduzeća vidi smisao u njegovoj upotrebi kod svakodnevnog poslovanja. Analitičko razmišljanje nije upotrebljivo samo za pregled već nastalih situacija, nego i za njihovu upotrebu u sadašnjosti te istovremeno za prognoziranje budućnosti. Konačni smisao svega je optimizacija korištenja izvora kratkoročno i dugoročno“.

Spotifyjevi analitičari su interni savjetnici

Spotify je jedno od poduzeća, koje svoje podatke koristi opširno u cilju donošenja pametnih odluka. Svaka izvedena pjesma kreira podatke o prostoru, vremenu i načinu slušanja iste. Svake minute evidentiraju se milioni redova podataka o pojedinačnim navikama slušanja pjesama. Spotifyjevi analitičari zaduženi su za analizu bitnih podataka i njihovo predstavljanje u konačnom, jednostavnom pregledu.

„Analitičari smo kao interni savjetnici cjelokupnog poslovanja – od dizajna, do tehnike i marketinga. Saradnici se ne žele utopiti u mnoštvu informacija. Ono što trebaju je prezentacija naših istraživanja, koja im koristi kao osnov za njihovo svakodnevno odlučivanje“, navodi Frederik Johansson, analitičar marketing menadžer u Spotifyju.