Članci

Opšta uredba o zaštiti podataka za marketing menadžere

07 maj 2018

U današnjem digitalnom svijetu podaci se prikupljaju brže i lakše no ikada prije. Organizacije se služe podacima za stvaranje boljih proizvoda, istraživanje tržišta i ostvarivanje najvećeg mogućeg povrata od kapitala uloženog u oglašivačke kampanje. Uzmemo li u obzir ove činjenice, ne iznenađuje nas što su oglašivači širom svijeta zabrinuti zbog nove Opšte uredbe EU-a o zaštiti podataka (GDPR).

Kako Opšta uredba o zaštiti podataka utiče na marketing?

Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR) promijenit će način na koji oglašivači prepoznaju i pristupaju potencijalnim klijentima, kao i način na koji organizacije pohranjuju, obrađuju i upravljaju podacima o pojedincima. S obzirom na to da mnoge ovakve uredbe značajno utiču na marketinške prakse, oglašivači koji svoj rad baziraju na podacima moraće promijeniti svoj pristup profiliranju, uslovima i odredbama ugovora, obradi podataka, prisili i drugim ključnim aspektima koje obuhvata Opšta uredba o zaštiti podataka. Međutim, to ne znači da će vam ona otežavati marketinške napore. Kompanije koje postupaju u skladu s ovim pravilima i pokažu svoju predanost društvenoj odgovornosti doživjet će procvat. Opštu uredbu o zaštiti podataka shvatite kao evoluciju u zaštiti podataka, a ne kao nepotrebno opterećenje. Naposljetku, Uredba se bazira na ključnim načelima dobrog marketinga: transparentnosti, pravednosti, sigurnosti, tačnosti i poštivanju prava pojedinaca.

Nakon što shvatite ta pravila, prilagodite im svoje oglašivačke napore. U nastavku navodimo nekoliko tačaka koje bi oglašivači trebali imati na umu.

Prisila je nešto što se mora dati, a ne nešto što se podrazumijeva

Prema novom zakonu o zaštiti podataka prisila više nije nešto što se podrazumijeva. Pojedinci moraju izričito dopustiti prikupljanje i obradu svojih ličnih podataka.

Iako dvostruki pristanak nije potreban, izričito se preporučuje. Bolje je imati mali broj pretplatnika koje istinski zanimaju vaši proizvodi ili usluge nego hiljade njih koji se jedva sjećaju da su se prijavili na vaš spisak prije ko zna koliko mjeseci. Osim toga, trebate obavijestiti klijente o tome kako će se upotrebljavati njihovi podaci, a klijenti moraju imati mogućnost povlačenja svoje prisile u bilo kojem


Pazite na svoja geografska ograničenja

Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR) primjenjuje se na sve kompanije koja posluju s građanima EU-a, a ne samo na ona koja posluju u Evropskoj uniji. To znači da morate postupati u skladu s novim pravilima o zaštiti podataka iako vaša kompanija ima sjedište u SAD-u, a vi ste usmjereni prema globalnoj klijenteli koja uključuje pojedince u EU-u.

Uz to, imajte na umu da ćete možda morati ažurirati i revidirati svoje ugovore s prodavcima, dobavljačima i drugim izvršiteljima obrade koji će imati pristup ličnim podacima pojedinaca iz EU-a.


Omogućite klijentima pravo na zaborav

Otprilike 90% organizacija smatra da je brisanje podataka o klijentima preteško. No to je jedan od ključnih zahtjeva Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR).

Od sada ćete trebati osigurati mogućnost brisanja podataka na zahtjev - ako se podaci upotrebljavaju u marketinške svrhe. Koristite se automatiziranim platformama za marketing koje omogućuju brisanje svih podataka o pojedincu. Dužni ste riješiti te zahtjeve u roku od mjesec dana od primitka.


Ažurirajte svoja pravila o privatnosti

Prema novom zakonu o zaštiti podataka sve obavijesti o privatnosti moraju biti lako dostupne, transparentne i pisane jednostavnim jezikom. Trebaju sadržavati ključne informacije kao što su:

  • kako će se upotrebljavati vlastiti podaci,
  • koliko dugo će se pohranjivati vlastiti podaci,
  • pojedinosti o prijenosima trećim stranama,
  • pravo povlačenja dozvole u bilo kojem trenutku
  • informacije povezane s praćenjem IP adrese i kolačićima.


Obavijesti o privatnosti moraju se pružiti u trenutku dobivanja podataka ili u trenutku prve upotrebe podataka, no svakako u roku od mjesec dana - osim ako se podaci ne prikupljaju izravno od pojedinca. U tom slučaju pravila o privatnosti moraju biti dostupna u trenutku prikupljanja podataka.


Preispitajte svoju strategiju upravljanja odnosa s klijentima

Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR) izravno će uticati na odnose vaše kompanije s klijentima i potencijalnim klijentima. Kao voditelj marketinga trebate preispitati vrstu podataka koje prikupljate te kako ih pohranjujete, obrađujete i prenosite.

  • Pobrinite se za to da prikupljate samo one podatke koji su vam potrebni. Sve vaše radnje moraju imati pravnu osnovu i jasnu svrhu.
  • Zaštitite pohranjene podatke enkripcijom. Privatnost i sigurnost najvažnije su od svega. Pobrinite se za to da se podacima ne može pristupiti bez ovlaštenja.
  • Riješite se podataka koji vam više ne trebaju i ažurirajte podatke koje već imate. U obrascima za pretplatnike tražite samo one podatke koji će vam trebati i koje ćete upotrebljavati. Imajte na umu da će oglašivači biti obavezni voditi evidenciju o prikupljanju i upotrebi podataka.


Usredotočite se na iskustvo korisnika

Svrha Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR) nije da vas spriječi u razvoju poslovanja i sticanju novih klijenata. Naprotiv, poboljšat će korisničko iskustvo i stvoriti efikasniju ekonomiju baziranu na podacima.

Više no ikad prije, danas je važno usredotočiti se na svoje klijente i na ono što možete učiniti za njih. Potencijalnim klijentima dajte razlog zašto da se prijave na vaš popis, zašto da kupuju vaše proizvode i pružaju vam svoje podatke kako bi pomogli rastu vašeg poslovanja. Oni će rado podijeliti svoju e-mail adresu s vama ako dobijaju nešto zauzvrat. Kao oglašivač vi možete izraditi strategiju marketinga sa sadržajem koji će privući klijente i zbog koje će vam se oni stalno vraćati.

Razmislite o svojoj publici i njenim potrebama svaki put kada objavljujete novu objavu, plasirate novu ponudu ili šaljete besplatan izvještaj. Neka vam kvalitet bude važniji od količine, a u radu s podacima primjenjujte transparentne prakse. Budite kreativni u svojim marketinškim naporima i poboljšajte svoje oglašivačke kampanje. Time ćete ostvariti veći postotak klikova i veću stopu angažiranosti, bolje ciljanje i, po logici stvari, bolju prodaju.

Kao voditelj marketinga trebate se prilagoditi Opštoj uredbi o zaštiti podataka. U praksi ne smijete biti nametljivi ni zagonetni prema potrošačima, trebate biti pravedni i transparentni. Budete li ih slijedili, ova pravila će vam omogućiti da radite sa samopouzdanjem i povećate povjerenje klijenata u svoje poslovanje.

BESPLATNA BISNODE
E-KNJIGA

Kratki vodič za GDPR

PreUzmite i pročitajte Bisnodeov GDPR e-book

Pretplatite se na naš newsletter

Bilten je usmjeren na sve zainteresirane u savjeti, uočavanje trenda i inspiracija unutar pametne podataka.