Članci

Kako poboljšati evidenciju stranaka?

28 apr 2017

Poznato je da puno ljudi dnevno emigrira u drugo mjesto radi posla, mnogo ih umre, mnogo ih se preseli u inostranstvo. Bilo kako, niko ne zna koliko osoba mijenja svoje e-mail adrese. Dajemo stručni savjet kako izbjeći gubitak kontakata svojih stranaka.

Digitalna komunikacija je dala poslovanju sve korisniji portfelj novih prilika. Za marketinške strategije, digitalni korisnici ostavljaju veliku količinu uzoraka i tragova, koje je potrebno analizirati. Istovremeno, digitalna komunikacija donosi izazov, kojeg mnoga poduzeća još uvijek nisu svjesna.

„Vođenje imenika klijenata za kompanije koje žele dobiti tržišne udjele, bilo je nekada uobičajeno“, navodi Henrik Hägglund, koji se bavi kvalitetom podataka i marketinškim uslugama u Bisnode u Švedskoj. „Međutim, dok se unutar svakodnevnog posla bave današnjim novim načinima zapošljavanja i komunikacije sa klijentima, zaboravljaju da je teže verificirati i modernizirati e-mail adrese, kao i telefonske brojeve. Ne postoji infrastruktura za modernizaciju digitalnih puteva.“

„Razlog što vaše kampanje ne dobijaju očekivani odaziv nalazi se samo u kontaktiranju pogrešnih osoba. Osobe sa kojima želite stupiti u kontakt nisu više dostupne unutar kanala koji koristite za kampanju.“

Henrik Hägglund, kvalitet podataka i marketinške usluge, Bisnode Švedska

 

Sve ovo vodi prema gubitku velikog broja klijenata svake godine. «Razlog što vaše kampanje ne dobijaju očekivani odziv nalazi se u kontaktiranju pogrešnih osoba», navodi Hägglund.

«Ako imate broj socijalnog osiguranja», dodaje, «lakše možete pronaći informacije o premještaju klijenta, smrti ili promjeni imena. Onda možete više vremena posvetiti modernizaciji ostalih informacija.»

Dobar pregled osnovnih podataka, poput poznavanje fizičke osobe koja stoji iza njenog identifikacijskog broja, istovremeno je preduslov za analitičku obradu podataka: na primjer, upotreba statističkih modela za izradu jasnije slike o ljudima u imeniku vaših klijenata. «Što su bolji osnovni podaci, veća je vjerovatnoća uspješnog segmentiranja i ciljanog marketinga», navodi Hägglund.

Dugoročan cilj je biti na tržištu prepoznat kao ozbiljan partner. «Kada se neko oženi, bitna je promjena prezimena», navodi Hägglund. «U suprotnom se e-mail poruka može razumjeti kao bezlična. Slanje informacija osobi koja je preminula je nešto s čim poduzeća ne žele biti povezana jer u takvom primjeru njihovo poslovanje djeluje prilično neozbiljno.»

 

Kako poboljšati svoje podatke

Postavite sebi ciljeve

Ne poboljšavajte i ne dopunjujte postojeći imenik vaših stranaka samo na osnovu današnje potrebe po ovim podacima. Umjesto toga radije razmislite zašto vam trebaju ti podaci; zašto ćete ih upotrebljavati. Potrebni su vam za više stvari, a izrađen morate imati oblik rješavanja problema.

Ponovno poboljšajte

Napravite jedno veliko poboljšanje i istovremeno napravite procese koji će imenik čuvati moderniziran. Osigurajte da će prilikom registracije biti sakupljene prave informacije, bez obzira na kanal koji stranka koristi. Ovo je temelj dugoročnog uspjeha.

Neprestano razvijajte

Korištenje imenika vaših stranaka je njegov najbolji način razvoja. Izradite daljnje analize i mjere kampanja kako za vašu ciljnu grupu, tako i za cjelokupno tržište.