Članci

5 znakova koji ukazuju na to da je marketinški tehnolog nužni dio ekipe

02 maj 2017

Uspješna poduzeća danas informacije o svojim strankama i njihovu analizu koriste više nego bilo kada prije u historiji. Istraživanje poduzeća Gartner je pokazalo da marketinški menadžer tehnologiju koristi u prosjeku jednako ili vremenski više nego IT menadžer. Da li je vrijeme da zaposlite marketinškog menadžera? Dajemo vam savjete kako to učiniti.

Marketinški menadžer radi na optimiziranju potencijala, koji nastaje u prekrivanju marketinga i IT-ja. Ili obrnuto, u slučaju praznine između marketinga i IT-ja, marketinški tehnolog je neizmjerno važan za građenje mostova između oba odjela.

„Nalazimo se na historijskoj prekretnici, gdje mašine od ljudi preuzimaju najvažnije prodajne zadatke. Prodaja se sve više vrši putem automatiziranih procesa. Kampanje su strankama poslane istovremeno njihovim klikom na internet poveznicu ili, naprimjer, u trenutku kada njihov automobil ne prođe tehnički pregled ili tada kada se stranci promijeni bonitetna ocjena“, navodi Daniel Nyberg, marketinški tehnolog u Bisnodeu.

Prodajni procesi često su zasnovani na složenim pravilima. Različiti sistemi moraju biti sposobni za međusobnu komunikaciju. Samo kao primjer: prodajni sistem podrške mora se uvezati sa sadržajnom platformom. Istovremeno je potrebno razumjeti koja zbirka podataka je optimalna i kako je automatizirati.

„Nalazimo se na historijskoj prekretnici, gdje mašine od ljudi preuzimaju najvažnije prodajne zadatke. Prodaja se sve više vrši putem automatiziranih procesa.“

Daniel Nyberg, marketinški tehnolog u Bisnodeu

 

Savjeti kako u ekipu dodati marketinškog tehnologa:

1. Poduzeće ima puno transakcija s podacima, a u marketingu se s ovim podacima puno bavite

Što više poslovanja vršite s transakcijskim proizvodima, veća je potreba po osobi, koja ima marketinške i IT sposobnosti. Više proizvoda znači više stranaka; više podataka znači veću potrebu po praćenju i kontroliranju, a isto posljedično vodi na potrebu po automatizaciji.

Radi se o stvarima koje osoba poput Daniela zna. „Na određenom nivou sposoban si upravljati Excelovim podacima i istovremeno vršiti marketinške usluge. S vremenom, kada zahtjevnost i količina posla narastu, upotreba 'homemade' rješenja ne donosi više tržišni uspjeh: prvenstveno u B2B poslovanju, koje ima u svom osnovu već složeniji proces prodaje“, navodi Daniel.

2. Tehnička optimizacija strankinog „putovanja“ postaje (pre)velika

Stranke pridobivene putem marketinških kampanja je iz navike preuzimao odjel prodaje. Danas je zadatak marketinškog odjela da odnos sa strankom vodi kroz proces, koji je prvenstveno automatiziran. Štaviše, marketing često osigurava da je iskustvo potrošača pozitivno i nakon kupovine, jer to čuva postojeće stranke – one kupuju više ili obnavljaju svoju narudžbu.

„Ako se stranka nakon kupovine – uprkos većem broju poslanih elektronskih poruka, u kojima se stranci nudi pomoć za upotrebu proizvoda – nije javljala, preporučljivo je da odjel prodaje ili podrške strankama predmetnu stranku pozove telefonom. “Kako da ovi procesi teku glatko?“

Daniel se sa navedenim stvarima bavi svakodnevno. „Moja odgovornost je da vidim šta je moguće uraditi da se prodaja tehnički motivira te koliko troškova – u smislu vremena i novca – trošimo za provođenje ovih sistema. Isto tako putem integriranih rješenja proučavam kompatibilnost između sistema i razvoja održivih ekosistema.“

3. U svojim IT rješenjima prepoznali ste ograničenja i nedostatke

Zajednička slaba tačka prodajnih timova je tzv. neznano znanje. Ne znaš, šta ne znaš o tehnologiji. Možda ste kupili licencu nekog sistema i kasnije utvrdili da je nije moguće implementirati u vaše ostale sisteme.

„Moja uloga je vidjeti veću i čistiju sliku, te predviđati šta dolazi sutra. Razmišljam gdje će biti Bisnode u 2019. godini. Naravno, ne možemo sve znati, ali znamo da će automatizacija biti neophodna za utvrđivanje našeg rada u inozemstvu. Zamislio sam centar kvaliteta i zajedničke IT arhitekture/strukture, iz koje se mogu preuzimati najbolje prakse. Da bismo dostigli tu tačku, sa procesom moramo početi već danas.

4. IT odjel ne razumije potrebe marketinga i marketing na razumije govor IT-ja

IT odjel je visoko osposobljen za vršenje tehničkog posla – bavi se razvojem interneta i softvera. U cilju bolje komunikacije između odjela, marketinški stručnjak ih želi pripremiti na razumijevanje marketinških potreba iz druge perspektive te komunikacije o njima. To zna postati veliki izazov. Od IT odjela nije razumno očekivati produbljeno marketinško znanje. Marketinški tehnolog ima sposobnost sve ove poslovne potrebe „prevesti“; razumije tehničke preduvjete i sposoban je pronaći dobro bazirana rješenja, koja omogućuju prave tačke podataka, analize i interni uvid. Zahvaljujući njegovom/njenom produbljenom marketinškom znanju, može garantirati da je pravo vrijeme za investiranje u novi sistem tada kada su postignute zahtjevne specifikacije ciljne grupe.

5. Tehnologija vam krade pažnju i energiju tamo gdje ste najbolji

Sve što je u vašem poslu kod poboljšanja komunikacije sa strankama teško, sporo i zahtjevno, to marketinškim tehnolozima daje energiju.

„Vode me moje ambicije za dostizanje optimalnog djelovanja marketinškog sistema i svih procesa. 'Mašinsko učenje' je jedan od najboljih doživljaja. Mogu vidjeti kako će velik utjecaj imati na budućnost marketinga. Naprimjer: napisali ste elektronsku poruku, koja će biti poslana primaocu. Umjesto da je pošaljete u tačno određeno vrijeme, mašina može skrojiti optimalno vrijeme prijema poruke za svakog primaoca posebno, s obzirom na historiju primaočevog otvaranja poruka i vremena, kada možemo s najvećom sigurnošću tvrditi da je primalac primljenu poruku pročitao. Volim takve stvari.

Ako budete slali sadržajno snažne elektronske poruke 100.000 ljudi, ova tehnologija je fantastična. Mogućnost raditi stvari na ovaj način, mogućnost postizanja tako visokog nivoa automatizacije, zaista me inspirira.“