Novosti

U bliskoj ćemo budućnosti dobiti kristalnu kuglu na steroidima

03 nov 2020

Intervju s Annom Albinsson, direktoricom marketinga Grupacije Bisnode.

Annin najvažniji zadatak u svih 19 zemalja pod pokroviteljstvom Bisnode Grupe je kombinovanje prodaje i marketinga te stvaranje alata za digitalnu prodaju na osnovu podataka. Stručnjakinja za podatke i analitiku, u intervjuu za slovenačku Akademiju Finance, najavila je, između ostalog, sljedeći veliki skok na polju podataka: " skoku u realnom vremenu."

Anna je ove godine u više navrata govorilaoo marketingu koji se bazira na podacima, kao najboljem prijatelju kompanija u kriznim vremenima i činjenici da je i „korona kriza“ prilika. Između ostalog, donijela je i optimizam te nezamijenljiva aktuelna znanja o sigurnoj i uspješnoj poduzetničkoj budućnosti.

Kako je ‘korona kriza’ uticala na Bisnode?

U početku smo u Bisnodeu bili nesigurni kao i svi drugi i prije svega smo morali uvesti mjere lične zaštite. Kasnije, kako su se svi navikli na korištenje tehnologije u radu od kuće, postalo je jasno da smo sa podacima i uslugama odigrali ključnu ulogu za podršku klijentima. Naš rad je presudan za naše klijente, kako bi osigurali nastavak međusobne trgovine u ovim nesigurnim vremenima i izgradili povjerenje na tržištu.

Šta je najvažnije što ste naučili u marketingu tokom ove krize?

U kriznim vremenima podaci su najjači temelj na kojem možemo graditi, a to se naravno odnosi i na marketing. Međutim, dosadni marketing ne može se riješiti samo digitalizacijom. Morate odgovoriti na okolnosti i prilagoditi svoju poruku. Aktuelnost i relevantnost nikada nisu bili važniji.

Da li su u to vrijeme formirane nove ciljne grupe?

Nesigurna vremena zahtijevaju detaljne i tačne podatke, kao što su podaci o riziku i kreditnoj sposobnosti. Više smo se fokusirali na ovu tržišnu poruku i ciljnu grupu.

Govorili ste o važnosti marketinga koji se temelji na podacima. Kažete da su podaci „najbolji prijatelj“ ili čak „supersila“ prodavača. O kojim podacima govorite?

Da bi podaci postali vrijedni, prvo ih treba strukturirati i analizirati. Vaš najbolji prijatelj postaje moćan tek kad dobije jasnu formu i pravu poruku.

U jednom od svojih predavanja rekli ste da „podaci nikada nisu bili važniji u odlučivanju“. Zašto je ovaj pristup posebno važan u kriznim vremenima?

Kad je sve oko vas neizvjesno i nestabilno, trebate čvrst temelj. A podaci su najjači temelj.

Ali imate i "kristalnu kuglu" za prodavce, zar ne? Znate li šta će njihovi kupci kupiti prije nego što to i sami znaju? Zvuči zastrašujuće, ali i ... nejasno?

Ne možete osporiti podatke. U bliskoj ćemo budućnosti dobiti kristalnu kuglu na steroidima. Umjetna inteligencija, Internet stvari i 5G već su dio sutrašnjice. Čega bi se trebali bojati?

Može li kompanija samostalno raditi ovakvu vrstu podataka ili čak prediktivnu analitiku? Šta je za to potrebno ili zašto to nije moguće?

Naravno da možete, ali podaci i analitika podataka vjerovatno nisu osnovna djelatnost kompanije. Međutim, izvori podataka i analitičke mogućnosti vjerovatno će biti ograničeni i nedovoljni. Prema našem iskustvu, podaci o transakcijama obogaćeni podacima o kupcima i analitičkim varijablama daju najbolje rezultate.

U svojim govorima također redovito naglašavate važnost djelovanja na podatke i djelovanja na uvidima koje oni donose. Je li to teško? I zašto?

To je viša nauka. Čitava kompanija mora težiti poslovanju zasnovanom na podacima. Brojne prepreke moraju se prevladati, poput organizacijskih i operativnih ograničenja, korporativne kulture i ograničenih finansijskih sredstava.

Ako je prediktivna analitika ogroman novi korak u pristupu na temelju podataka, koji će biti sljedeći veliki skok u podacima?

To neće biti jedno pitanje, već kombinacija najmanje sljedeća tri:

  • 5G: Bit će moguć znatno brži prijenos podataka.
  • Umjetna inteligencija: obrada podataka bit će pojednostavljena.
  • Internet stvari: podaci iz mnogih različitih izvora (poput senzora).

Ako se opremimo time, vjerojatno govorimo o skoku u stvarnom vremenu. Nema vremenskog odmaka. Od masovne komunikacije do intenzivne lične komunikacije.

 

 

Anna Albinsson,
Direktorica marketinga grupe Bisnode

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Predavanje Anne Albinson na Bisnode4Excellence Studio 2020. eventu Marketing vođen podacima - vaš najbolji prijatelj u kriznim vremenima