Novosti

Poslovanje u visokorizičnom okruženju

CEO - 23 apr 2020

Već duže od decenije kompanije koje rastu navikle su poslovati u relativno niskorizičnom okruženju. Kreditni gubici i gubici klijenata u tom su razdoblju bili izuzetno niski. Sada se nivoi rizika dramatično mijenjaju. U pojedinim industrijama visok rizik već je postala stvarna činjenica. To posebno vrijedi za potrošačku robu i ugostiteljstvo. U drugim industrijama, poput nekretnina i kod finansijskih usluga, rizik će rasti postepeno u zavisnosti od trajanja krize prouzročene koronavirusom.

Usudite se trgovati u nesigurnim vremenima
Sama nesigurnost doprinosi smanjenju poslovne aktivnosti, ali prestanak prodaje proizvoda i usluga iz straha od neplaćanja nije rješenje u aktuelnoj situaciji. Ekonomija može opstati samo ako poduzetnici, trgovci i potrošači nastave trgovati. To vrijedi za kompanije pojedinačno i za društvo u cjelini.

Kompanije se moraju brzo prilagoditi. Uspavana konkurentnost mora oživjeti tako da je potrebno naći način da se donose kreditne odluke u visokorizičnom okruženju.

Bisnode svjedoči smanjenju broja izvještaja s kreditnim informacijama u čitavoj Evropi, a istodobno dolazi do dramatičnog povećanja broja klijenata koji posebno na oprezu. Drugim riječima, naši klijenti trguju manje od uobičajenog s novim klijentima i posvećuju više vremena nadzoru postojećih klijenata. Kompanije koje su do prije nekoliko sedmica koristile visoke kreditne rejtinge kao jedinu mjeru za poslovanje, a niske kreditne rejtinge kao jedini razlog za propuštanje poslovnih mogućnosti, sada moraju revidirati svoje procese kreditnog odobrenja.

Kreditno izvještavanje omogućava stvaranje povjerenja i pokretač je poslovanja
Naša industrija odgovorna je za to da ne dođe do destimulisanja trgovanja. Ne želimo da dođe do nepotrebnog otklona u situaciji koja ima potencijala da se brzo razvije u globalnu recesiju. Naša je zadaća pružiti prave smjernice koje kompanijama omogućavaju da se upuste u međusobno poslovanje. Ne smijemo zaboraviti da je svrha kreditnih izvještaja i kreditnog rejtinga povećanje povjerenja i lakše trgovanje.

Kreditno izvještavanje zasniva se na istoriji podataka (poput godišnjih izvještaja) i podacima u stvarnom vremenu (poput obrazaca plaćanja). U našim se modelima istorija pregleda pojedinačnih kompanija nadopunjava makropodacima, industrijskim podacima i statističkim podacima iz velikog broja različitih izvora. Isto tako, bavimo se prediktivnim analitikama u kojima se analiziraju velike količine podataka kako bi se utvrdili opšti uzorci ponašanja u svrhu predviđanja ponašanja pojedinaca ili kompanija u budućnosti.

Kreditni rejting ili ocjena sam po sebi nije odluka. Radi se samo o jednom dijelu širih osnova za donošenje odluke. Tome dobavljači moraju dodati vlastite podatke, znanje i iskustvo o klijentima i potencijalnim klijentima.

Evo nekoliko savjeta kako donositi kreditne odluke u novom okruženju:
  1. Neka vas vode podaci. Koristite usluge kreditnog rejtinga koje su kombinacija istorije podataka specifičnih za nekog klijenta, zajedno s makro i industrijskim podacima, te prediktivnom analitikom za sortiranje i rangiranje klijenata, poput realnog nivoa rizika i poslovne vrijednosti.
  2. Vi najbolje poznajete svog klijenta. Upotrijebite to znanje. Činjenica da određeni klijent trenutno zaostaje s plaćanjem nužno ne znači da će obustaviti svoja plaćanja.
  3. Rangirajte kupce prema tome koliko ih želite zadržati i budite otvoreni za razgovore o rješenjima problema ako ih imaju. Budite fleksibilni u situacijama kada su u pitanju količine narudžbi i uslovi kreditiranja prema klijentima koji imaju poteškoća. Pokušajte biti čvrsti i nepopustljivi prema klijentima koji solidno posluju i likvidni su, a pokušavaju iskoristiti situaciju s koronavirusom kako bi isposlovali bolje uslove.
  4. Prije stupanja u nove poslovne odnose s klijentima u izloženim industrijama pažljivo razmislite i provjerite u kreditnim izvještajima jesu li imali problema i prije krize uzrokovane koronavirusom. Raspravite s njima o situaciji. Rizikom se ipak može upravljati.
  5. Pratite kako su formirane različite mjere državne pomoći. One mogu smanjiti vaš rizik do prihvatljive mjere kao dobavljača kod pojedinih klijenata.
 
Poslovanje je moguće čak i u trenucima najvišeg rizika. Važno je da imate pri ruci razvijenije strategije za procjenu rizika i bolje alati, kada klijenti žele raspravljati o uslovima.
 
Magnus Silfverberg, izvršni direktor kompanije Bisnode