Novosti

Novogodišnja Bisnode Bajka (ili kako je i Deda Mraz postao Bisnodeov klijent)

21 dec 2020

Svaka djevojčica i svaki dječak znaju da je Djed Mraz stvaran. I zaista jest.

I to je tako dok djevojčice i dječaci ne odrastu i ne shvate da je Djed Mraz samo javno lice svjetske logističke i trgovačke kompanije, koja jednom godišnje ima vrhunac operativnog perioda. Ali, kao i kod svake kompanije, stvari se mijenjaju.

Nekada davno Djed Mraz je vodio organizaciju s jednom operativnom bazom na ledenom sjeveru. Svake bi godine dobijao pisma i razglednice od djece širom svijeta, pokazujući koliko su bila dobra u prethodnih 12 mjeseci i tražeći poklone kao nagradu. Bio je to ogroman posao provjere raznih zahtjeva, a zatim provjere kreditne sposobnosti roditelja, da bi se vidjelo da li mogu priuštiti tražene poklone. A to je bio samo početak.

Nakon što je bonitet kupovne moći roditelja bio potvrđen certifikatom kreditne sposobnosti, poklone je trebalo naći, kupiti, zamotati i na kraju dostaviti. Većina tog posla se ručno obavljala a vilenjaci Djeda Mraza bili su zauzeti tim poslom 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, 365 dana u godini. Ogroman broj radnih sati vilenjaka trošio se na praćenje adresa za dostavu, planiranju rute i logistici. Vojske vilenjaka administratora provjeravale su promjene kreditne sposobnosti, promjene cijena i vrste i kvaliteta darova.

Danas je Santa Corporacija prilično čarobna organizacija, ali do 1990-ih obim poslovnih operacija počeo stvarati probleme. S pola milijarde djece u dobi od jedne do osam godina koja su čekala posjetu Djeda Mraza, cijeli je taj operativni posao trebao racionalizaciju. Prvo su se pojavili konsultanti za upravljanje koji su predložili uspostavljanje pet distribucijskih centara sa sjedištem na najgušće naseljenim kontinentima. Tada su stigli IT konsultanti i predložili da se sva evidencija digitalizira.

Stvari su dobro krenule i kad se internet počeo pojavljivati, djeca su mogla svoje zahtjeve slati Djedu Mrazu elektronskom poštom, a početkom 2000. godine roditeljima je omogućeno elektronsko plaćanje.

Ali na horizontu su se pojavili tamni oblaci. Do 2010. godine broj djece od jedne do osam godina u svijetu popeo se na 750 miliona, a mnoge su porodice imale više od jednog djeteta. Često je pogrešan poklon dostavljen na pogrešnu adresu i pogrešnom djetetu. Čak i kada su pokloni isporučeni ispravno, njihov sadržaj često nije bio onaj koji je tražen ili su bili pogrešnog kvaliteta. Pokazalo se da je i manuelni izračun kreditnih bodova roditelja neefikasan, a logistička infrastruktura je škripa pod težinom očekivanja.

Organizirani kriminal motao se u krugovima za pranje novca koji su htjeli oprati svoj novac preko Santa Corpa. Kompanije za e-trgovinu i kućnu dostavu željele su djelić akcija Djeda Mraza. Društveni mediji izgrađivali su očekivanja o tome šta je dostupno, a šta pristupačno.

Ali sam Djed Mraz u to vrijeme se osjećao prilično smireno. Kompjuterski sistemi koji je instalirao devedesetih godina stvarali su more podataka o svakom kutku njegovog carstva. Količine su rasle i rasle svake godine, pa to mora da je dobro, zar ne? Djed Mraz rekao je da je imao "dobar osjećaj" da je većina poklona isporučena tačna i na vrijeme.

Međutim, u Evropi jedan od njegovih glavnih voditelja, Bis Node, nije bio toliko siguran u to. Naoružani ne više morem, nego okeanima podataka, Bis Node i njegovi pouzdani pomoćnici dali su se na posao. Pred svoje su kolege postavili izazov vođen podacima - oslobodimo snagu podataka kako bi Santa Corp ponovno postao sjajan!

Bis Node je shvatio da Santa Corp. ne može sve učiniti sam. Mora se udružiti sa mnogo drugih kompanija raznih djelatnosti. "Kako možemo odabrati najbolje i najstabilnije kompanije s kojima ćemo sarađivati?" pitali su se. “Ono što nam treba je "Čuvar rizika", odgovorili su pomoćnici. “I da bi to sve uspjeli, također smo razvili "Potrošačku inteligenciju", "Poslovne kontakte" i "Displej oglašavanje"”.

Radeći s nadarenim timom i iz 19 evropskih zemalja, započeli su tako što su uzeli gomilu informacija koje su imali i pretvorili ih u u pametne podatke. Pomoću alata Bis Node odabrali su najsvjetlije, najbolje i najodrživije poslovne partnere. Bonitetne izvještaje, potrošačka inteligencija i odlučivanje o riziku transformirali su prethodni poslovni model Djeda Mraza, baziran na “dobrom osjećaju” u činjeničnu, podacima vođenu realnost. Čak i 2020. godine, kada se činilo da će svjetska pandemija izbaciti novogodišnji duh, inovativni Corona Index priskočio je u pomoć i pokazao da je moguće poslovati i u vrijeme većeg rizika. Koristeći umjetnu inteligenciju (AI) za predviđanje trendova i prijedloge novih strategija isporuke, Santa Corp. se preporodila. Čak su se i sobovi elektrificirali! Što našu priču dovodi do kvalitetnog ažuriranja.

Međutim, takav uspjeh nije mogao proći nezapaženo. Američki kolega "Dun & Bradstreet" sarađivao je s Bis Nodeom i Santa Corpom 17 godina i bio je impresioniran njihovim nivoom vitalnosti, timskog rada i inovacija. Dali su ponudu koja je prihvaćena i, uprkos nekoliko sedmica neizvjesnosti i zbrke, dvije su se kompanije spojile.

A budući da je ovo čarobna priča, živjele su sretno do kraja života.