Novosti

Nije svaki klijent dobar klijent: kako pronaći pouzdane i izbjeći loše klijente?

14 jan 2020

Najčešći problemi s kojima se poduzetnici danas suočavaju, u domaćem i inostranim tržištima, uključuju rašireno nepovjerenje na tržištu, nedisciplinu plaćanja i otežano sklapanje posla. S jedne strane, postavlja se pitanje: Kako izbjeći poslovanje s kompanijama koje su neplatiše ili su im blokirani bankovni računi? S druge strane: Kako potencijalnim poslovnim partnerima poručiti da smo renomirana i saradnje vrijedna kompanija? Uz to, stručnjaci predviđaju novu ekonomsku krizu, za koju neki vjeruju da će biti gora od one 2008. Hoće li nova ekonomska kriza donijeti još više zaduživanja? Kako preživjeti u kriznim vremenima i nadvladati konkurenciju?
 

Obavili smo posao, izdali račun, poslali i opomenu, a plaćanja još uvijek nije izvršeno. Zvuči poznato?

Većina kompanija se bar jednom u toku svog poslovanju našla u situaciji u kojoj im nije plaćeno za izvršenu uslugu ili proizvod. Male kompanije koje nemaju velike prihode su u posebno teškoj situaciji, stoga kašnjenje u plaćanju ili neplaćanje imaju još veći uticaj na njihovu budućnost. Takvi događaji imaju lančani učinak - ako kupci ne plaćaju, kompanije se mogu naći u situaciji u kojoj i same počinju zaostajati u plaćanju. Ponekad su prisiljene da se zadužuju na temelju svojih potraživanja, što smanjuje njihovu maržu i dugoročno sposobnost dobijanja dobrog kreditnog rejtinga, odnosno, dobre bonitetne ocjene, a istovremeno smanjuju mogućnost dobijanja certifikata bonitetne izvrsnosti, čime im je onemogućeno da se svrstaju među 26% najboljih bh. kompanija. Na temelju pametnih podataka Bisnode provjerava koje kompanije ispunjavaju najviše standarde poslovne etike i s vremenom se dokazuju kao odgovoran poslovan partner u pogledu solventnosti, sigurnosti nabave i kvaliteta proizvoda i usluga. Oni su nagrađeni certifikatom bonitetne izvrsnosti, kao uglednom propusnicom za lakši proboj na strana tržišta.
 

Ko su loši klijenti i kako ih prepoznati?

Loši klijenti su oni s kojima je posao rizičniji. Veća je vjerovatnoća da kasne s plaćanjem ili čak izbjegavaju i plaćanje i komunikaciju, a po najgorem scenariju će bankrotirati i novac nikada nećete vidjeti.
 
Otprilike možemo izdvojiti pet znakova koji ukazuju na to da kompanija može biti loš klijent:
 
1.  ako kompanija dugo kasni s plaćanjem, to je često posljedica lošije financijske situacije,
2.  ako se otkrije u da je na listi dužnika ili ako je već u izvršnom postupku,
3.  ako direktor kompanije podnese ostavku, to je još jedan pokazatelj da poslovna situacija nije ružičasta i
4.  također, pazite na pad kreditnog rejtinga (bonitetne ocjene), koji ukazuje da je kompanija počela lošije poslovati.
 
Sve navedene pokazatelje lošeg klijenta možete svakodnevno pratiti poslovnim web rješenjem Bisnode Monitoring, gdje dobijate najaktuelnije i tačne podatke. Ovaj alat vam daje uvid u preko 200 poslovnih događaja kompanija u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Srbiji, kao što su brisanja, tužbe, blokovi TRR, parnice, vlasničke strukture i medijska izdanja u regiji.
 

Kako izbjeći neplatiše?

Tri važne stvari na koje svi poduzetnici trebaju obratiti pažnju ako ne žele postati meta neplatiša su sljedeće:
 
1.  potencijalne klijente treba pažljivo proučiti,
2.  ispravno provjeriti njihov kreditni rejting,
3.  redovno pratiti postojeće kupce.
 
Ako imalo sumnjate prilikom sklapanja novih poslovnih partnerstava, vrijedi provjeriti klijenta i razmisliti. Provjerite da li je i adresa kompanije točna i ima li web stranicu.
 
Sljedeći je korak temeljit pregled bonitetnih informacija, pri čemu trebate obratiti pažnju na sljedeća pitanja:
 
1.  Da li je u posljednje vrijeme došlo do većih promjena u njihovom poslovanju?
2.  Ko čini upravu?
3.  Na koji su način vlasnici povezani jedni s drugima ili da li i s kojim kompanijama još upravljaju ili su upravljali?
4.  Šta se dogodilo s tim kompanijama (s kojima upravljaju ili su upravljali)?
5.  Jesu li bili u stečaju?
 
Jasne odgovore na ova pitanja daje vam rješenje Bisnode Monitoring, gdje možete pratiti financijske i bonitetne informacije.

Ni u kom slučaju ne zaboravite svoje postojeće kupce. Praćenje novih kupaca se podrazumijeva, ali kada je riječ o klijentima s kojima dugo sarađujete, često ne vidite znakove upozorenja ili im ne pridajete dovoljan značaj. Podaci pokazuju da 80% svih kreditnih gubitaka uzrokuju postojeći kupci, pa je ključno nadgledati i njihovo poslovanje.
 

Kako smanjiti poslovne rizike?

Poslovni rizik možete značajno smanjiti ako u pravom trenutku imate prave informacije. Poslovna rješenja za pomoć pri automatskom nadzoru kupaca u zemlji i inostranstvu uključuju detaljnu analizu podataka poslovnih partnera, bonitetnu ocjenu, platežnu sposobnost, izračun prijedloga o kreditiranju i još mnogo toga.
 
Rješenja poput Bisnode Monitoring i D&B Credit mogu vam pomoći da izbjegnete neugodna iznenađenja. Prvo rješenje osmišljeno je za praćenje poslovnih događaja na tržištu južne Evrope (Slovenija, Hrvatska, Srbija, Bosna i Hercegovina), a u slučaju poslovanja u inostranstvu, pomoću D&B Credit, dobijate pristup najvećoj svjetskoj poslovnoj bazi podataka, uključujući više od 210 zemalja. Ova web platforma predstavlja najmoćnije rješenje za upravljanje komercijalnim kreditnim rizikom na tržištu, s najboljom dostupnom lokalnom analitikom. Redovno ažurirani podaci o globalnom riziku dat će ključni doprinos vašem D&B kreditnom portfelju i bićete obaviješteni čim se dogode značajne promjene. 
 
Bisnode ima preko 30 godina iskustva u prikupljanju i obradi poslovnih informacija i analizi podataka. Kao Bisnode klijent, imate kontinuirani pristup ažurnim i tačnim podacima visokog kvaliteta, kako lokalnim tako i globalnim. Na taj način, pri donošenju odluka imate sveobuhvatan uvid u relevantne podatke, koji pomažu da vaše poslovanje bude efikasnije. Bisnodeova analiza pokazuje da se broj transakcija može povećati i do 40% u kompanijama koje koriste jedno od Bisnodeovih rješenja za upravljanje rizicima i kreditima. 
 

Kladite se na podatke i donosite bolje odluke

Svaka se kompanija susretne s kupcima za koje se ispostavi da nisu pouzdani i s kojima nikako ne mogu uspostaviti dobar odnos. Možda mislite da ne možete sebi priuštiti da izgubite nijednog klijenta, ali klijenti koji uglavnom imaju lošu poslovnu praksu također predstavljaju visoki rizik za vaše poslovanje. Stoga se prije početka saradnje s novom kompanijom obavezno najprije raspitajte o njenom poslovnom stanju, financijskoj situaciji i disciplini plaćanja. Ne zaboravite i da redovno pratite poslovanje postojećih klijenata. Podaci su danas ključni i upotreba će im tek rasti u budućnosti. Ako imate pristup tačnim poslovnim podacima iz cijelog svijeta, možete donositi bolje odluke, stvarati profitabilnost izbjegavajući nesigurnost i kreditne gubitke, te uštediti vrijeme i novac. Ko ima znanje - taj ima prednost. Također, budite jedan od onih koji su spremni na promjene na evropskom i svjetskom tržištu.