Novosti

Kako koristiti pametne podatke za ublažavanje uticaja krize i pisanje novih priča o uspjehu

20 maj 2020

Svijet se bori s krizom i mnoga su područja ekonomskog života pogođena. Suočeni smo s izazovnom, potpuno novom situacijom s kojom se tek učimo nositi. Kako se možemo ekonomski pripremiti za „post-epidemiološki svijet“ i pronaći nove poslovne prilike?
 

Corona virus će trajno promijeniti naše navike kupovine

Kao rezultat mjera za suzbijanje širenja corona virusa, stručnjaci predviđaju rast postojećih platformi za e-trgovinu i pojavu novih, lokalnih pružatelja usluga. Zatvaranje državnih granica i mjere koje zahtijevaju da ljudi ostanu kod kuće diktiraju kompanijama da digitaliziraju, pretvore fizičke trgovine u mrežne trgovine i nastave s radom kroz oba kanala nakon epidemije. "Ljudi postupno prelaze iz kupovine u fizičkim prodavnicama u kupovinu na internetu i ta navika neće nestati kada epidemija završi. To će imati vrlo pozitivan uticaj na cjelokupnu industriju e-trgovine “, rekao je Zhong Zhenshan, potpredsjednik IDC-a za nova tehnološka istraživanja. Slična se stvar dogodila već za vrijeme krize koju je izazvao SARS 2002. i 2003., kada su Alibaba i JD.com snažno rasli. Istovremeno se pojavljuju novi izazovi za internetske trgovine: potražnja raste, što se ogleda u eksponencijalnom rastu broja narudžbi, dok se kompanije suočavaju sa nedostatkom osoblja, što dovodi do kašnjenja u isporuci proizvoda krajnjim kupcima. Osim toga, neke su tvornice zatvorene i nije poznato kada će početi s radom, a zatvaranje granica stvara nesigurnosti u vezi s prekograničnim prometnim uslugama. Prilike se tako pojavljuju i u lokalnom okruženju, gdje možete pronaći nove poslovne partnere, radnike, saradnike i proizvode koje možete uključiti u ponudu.

Kako možete pronaći podršku i ubrzati svoje globalno poslovanje pomoću analitičkih usluga Bisnode i 210 800 internetskih trgovina u 24 evropske zemlje? Kombinacijom pouzdanih pametnih podataka i napredne analitike, Bisnode nudi prilagođena rješenja koja su u potpunosti prilagođena potrebama kompanija. A jedan od njih posebno je relevantan i dobrodošao u ovim izvanrednim vremenima - pametna potraga za potencijalnim kupcima na evropskom nivou za ekosisteme e-trgovine (Smart Global Prospecting).
 

Ključno je znati s kim imamo posla

Kompanije su se neočekivano našle u teškom položaju, zbog poslovnih ograničenja i gubitaka kupaca. Kako reagovati na situaciju? Kako se prilagoditi izazovu? Kako iskoristiti nove poslovne prilike? Sve započinje provjerom kupaca i dobavljača i nastavlja se s redovitim nadgledanjem postojećih poslovnih partnera i konkurencije uz pomoć prediktivnih modela. Potrebno je znati zašto je važno analizirati i redovito pratiti svoje kupce i dobavljače. Svakodnevno se u regiji Južna tržišta odvija više od 200 poslovnih događaja koji mogu imati ključni utjicaj na poslovanje.

Kreditni rejting i dostupna arhiva finansijskih podataka i događaja su najbolje moguće približavanje za procjenu spremnosti kompanije na trenutnu situaciju i prikazuju finansijsko stanje pojedinih kompanija koje ulaze u ekonomsku krizu izazvanu epidemijom.

Među najčešće korištenim kreditnim rejtingom koje je izračunao Bisnode, Dynamic Rating i Failure Score imaju najveću prediktivnu vrijednost - to su dinamične kategorije koje se dnevno preračunavaju, čak i u ovom kriznom vremenu, na osnovu svih dostupnih podataka dobijenih iz naših primarnih izvora.

Bisnode preporučuje da kompanije koriste Bisnode bonitetne ocjene na sljedeći način:
  • kompanije s nižim kreditnim rejtingom više su izložene rizicima koje predstavlja ekonomska kriza i stoga su više zavisne o mogućim državnim podrškama;
  • kompanije s višim kreditnim rejtingom (Dinamična ocjena i Failure Score) vjerovatnije će uspješno nastaviti svoju poslovnu aktivnost i nakon završetka epidemije;
  • pratite trendove stabilnosti, likvidnosti i zaduženosti vaših poslovnih partnera uz pomoć bilansnih stavki i pokazatelja u našim web rješenjima;
  • češće pratite vijesti o vašim poslovnim partnerima koje se pojavljuju u medijskim člancima ili u Bisnode rješenjima.
 

Kako analizirati tržište?

U ovoj iznenadnoj i neočekivanoj situaciji trebamo gledati u budućnost. Šta danas možemo učiniti kako bismo bolje poslovali u budućnosti, nakon epidemije? Gdje možemo pronaći nove kupce kada epidemija završi? Gdje možemo nabaviti novog, pouzdanog dobavljača koji će isporučiti dovoljnu količinu robe? Iskoristite sadašnje vrijeme za traženje novih poslovnih prilika. Započnite analizom tržišta.
  1. Analizirajte trenutne kupce i koristite Bisnode rješenja kako biste otkrili koliko sličnih ima i ko su oni;
  2. Odredite potencijalnog kupca: Šta kupuje / koje proizvode ili usluge? Koliko se često odlučuje za kupovinu? Koja je njegova kupovna moć?
  3. Odredite potencijalnog dobavljača na temelju onoga što kupujemo, koliko često se odlučujemo za kupovinu i koja je naša kupovna moć;
  4. Pažljivo proučite konkurenciju: S kim posluju ljudi poput nas, tj. naši ”blizanci”? U čemu su bolji, a u čemu lošiji? Koje se mogućnosti otvaraju za nas ako konkurencija napusti posao?
 
Bisnodeova praktična web rješenja pomažu kompanijama da rade efikasno i bezbrižno, između ostalog pronalaženjem potencijalnih kupaca putem dvostruke ili "Look-alikes" identifikacije

Imajte na umu da je za ograničavanje rizika potrebno redovno provjeravati i potencijalne i postojeće kupce.
 

Bisnode nudi pomoć i podršku privredi u Bosni i Hercegovini i regiji

Bisnode pruža podršku kompanijama u daljnjem poslovanju i održavanju zdravog poslovnog okruženja s besplatnim licencama (dostupnim do 30. 06. 2020.) za upotrebu rješenja za upravljanje rizikom i informacija o kreditnom rejtingu u regiji, kojima se može pristupiti bilo gdje i bilo kada. Web rješenje Bisnode Mobile pruža uvid u rad svih poslovnih entiteta u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini.

Kroz partnerstvo s Dun & Bradstreetom, Bisnode nastoji, između ostalog, nadgledati globalni uticaj covid-19 na poslovanje. U ovim je vremenima najvažnije identificirati i razumjeti sve neposredne rizike s kojima se mogu suočiti vaši kupci ili vaš lanac nabavke. U tu svrhu možete naručiti besplatno D&B izvještaj o riziku i uticaju corona virusa na kupce ili izvještaj kako biste bolje razumjeli prijetnje lancu nabave.


Uz besplatne savjete za jasne odgovore

Bisnode je podržao potrebne procese prilagođavanja kompanija i cjelokupne privrede u Bosni i Hercegovini, kaoi u regiji, informirajući ih o novim mogućnostima kako bi omogućio kompanijama stvaranje novih načina rada, koji zahtijevaju trenutna situacija. Zato su kreirali Bisnode SOS Assistence, uslugu koja nudi brze i jasne odgovore o poslovanju postojećih poslovnih partnera i pronalasku novih informacija koje su u datom trenutku relevantne za opstanak vaše kompanije. Jednostavno ispunite online upitnik, unesete podatke o kompaniji i opišite izazov sa kojim se trenutno suočavate. Željene odgovore dobit ćete u najkraćem mogućem roku.
 

Bisnode podrška dostupna je bilo kada i bilo gdje

Bisnode analitički timovi širom Evrope promatraju kako će se posljedice ovog neočekivanog i nepredvidivog događaja odraziti u narednim mjesecima. Paralelno, izrađujemo kratkoročne procjene efekata koristeći metodologiju i pristupe za vanredne situacije i pokušavamo predvidjeti posljedice negativnih događaja na određene grane industrije na tržištu. Pokazatelji Bisnode i D&B zasnivaju se na podacima i statistički dokazanim metodologijama. Zajedno možemo bolje identifikovati i upravljati rizicima, ublažiti štetu i planirati budućnost.

Budite pozitivni, brinite o sebi i svojim najdražima, kao i prema svojim saradnicima i zaposlenicima. Situacija će se poboljšati.