Poštovani korisnici!
Nadogradnja sistema ometaće pristup Bisnode rješenjima od petka, 15.11.2019. Do nedjelje 17.11.2019.
Hvala na razumijevanju.
Vaš Bisnode

 

Odmaknite se od nagađanja i pretpostavki

09 jul 2018

Šerifa Jäger, direktorica Bisnode Dun & Bradstreet grupe, u svom je radu fokusirana na to da globalnim kompanijama omogući donošenje pravih odluka na osnovu ispravnih podataka. U intervjuu je naglasila da se kompanije moraju pomaknuti od nagađanja i pretpostavki prema bržim i boljim odlukama. Cijeli intervju možete pročitati ovdje.

Koji su trenutni trendovi na području analize podataka za postizanje poslovnih ciljeva?

U današnjem digitalnom svijetu podaci su važniji nego ikada. Omogućavaju vam da dobijete mnogo bolji uvid u kompanije i da tako postanete konkurentniji na međunarodnom tržištu.  Danas je analiza podataka najvažnija za donošenje ispravnih poslovnih odluka u poslovnom procesu. Glavni procesi za napredovanje, uz novu tehnologiju, su umjetna inteligencija i korištenje moderne tehnologije kao što je mašinsko učenje.

Naši partneri podatke i analize koriste da bi odgovorili na zahtjevna pitanja: kako razvijati svoje poslovanje, ko su njihovi strateški partneri, kako zaštititi svoje poslovanje od rizika i kako ostati u skladu s globalnom poslovnom klimom i njenim skrivenim izazovima. Utvrdili smo da su kompanije već prihvatile činjenicu da upravljanje podacima mora biti jedno od njihovih strateških područja i za to je već namijenjeno više sredstava nego u prošlosti.

 

Poznato nam je puno primjera pametnog korištenja podataka. Koji primjer korištenja biste naglasili kod izvozno orijentiranih kompanija?

Na primjeru globalne logističke kompanije mogu ilustrovati kako smo, kombinujući najnovije tehnologije i različite izvore podataka, gotovo udvostručili kvalitet ciljnog spiska. Prodajnu efikasnost povećali smo obezbjeđivanjem jedinstvenog ciljanog spiska, pripremljenog uz mašinsko učenje, prediktivno modeliranje i uz korištenje strukturiranih i nestrukturiranih podataka.

Drugi primjer, u kojem je Bisnode podržao globalnu kompaniju, bio je u upravljanju i smanjenju rizika u lancu snabdijevanja. Tako smo ostvarili manje smetnji u lancu snabdijevanja, brže otkrivanje prijevara, eliminaciju sumnjivih dobavljača, a zbog toga i funkcionalnije poslovanje.

 

Zašto uopšte početi prikupljati i obrađivati podatke? Kako znamo koje podatke moramo prikupljati?

Podaci i njihova analitika već mijenjaju brojne industrijske grane, a kompanije, ako žele razumjeti svoje poslovanje, poslovnu okolinu i njen potencijal, moraju prilagoditi svoj pristup tako da se on temelji na podacima. Kompanije koje će znati prepoznati priliku, preuzet će i vodeću ulogu u svojim industrijskim granama. Podacima ne popravljaju samo svoje glavne djelatnosti, već razvijaju sasvim nove poslovne modele.

Najvažnije je da se kompanije pomaknu od nagađanja i pretpostavki prema bržim i boljim odlukama. Istraživanja su pokazala da poslovna analitika kompanijama ne donosi samo bolje odlučivanje, već i veću operativnu funkcionalnost, zadovoljnije klijente i veću dobit.

 

Prikupljanje podataka o klijentima, partnerima, konkurentima, proizvodima i njihovom korištenju zahtjevan je proces. Koje je područje po vašem mišljenju najzahtjevnije?

Sve kompanije prikupljaju podatke o svojem poslovanju i poslovnom okruženju. Uz pretpostavku da ste kao poslovni subjekt jasno odredili koji podaci su najvažniji i koje probleme morate riješiti, čini se da su postojeći klijenti najlakši dio, jer s  njima već imate uspostavljen odnos i informacije o njihovom ponašanju primate neposredno od njih. Javne baze podataka olakšavaju vam prikupljanje B2B podataka o konkurentima, mogućim klijentima, i ostalim sudionicima važnim za vašu kompaniju.

S obzirom na GDPR i veću svijest o važnosti zaštite podataka i privatnosti, čini se da su prikupljanje i obrada podataka o pojedincima najveći izazov kojeg treba tretirati s najvećom pažnjom i poštovanjem.  U tom pogledu će kompanije koje osiguravaju zaštitu podataka, privatnost i pregledno prikupljanje i obradu ličnih podataka u biti svojih strategija podataka, održavati najbolje poslovne odnose.

 

S kojim se izazovima suočavaju kompanije u uspostavi odgovarajućeg poslovnog okruženja za analizu podataka?

Iako se proteklih godina povećala svijest o važnosti podataka, prije svega kod malih i srednjih poslovnih subjekata, još uvijek primjećujemo da neke nisu svjesne prilike. Potrebno je stvoriti svijest u kompanijama, što mora biti glavna zadaća uprave.

Iako se i kompanije koje su već uspješno uvele analizu podataka suočavaju s izazovima zbog neprestanih promjena u tehnologiji i neusklađenosti podataka. Prijelaz dodatno otežava činjenica da brojne organizacije koriste više različitih sistema i različite izvore internih podataka koji nisu međusobno usklađeni. Analizu podataka uvijek treba smatrati osnovom poslovanja, ako želite postati kompanija usmjerena na podatke.

 

Šta je teže, prikupljati podatke ili ih ispravno analizirati i iz toga izvući zaključke?

Kao što je već spomenuto, glavni je korak identifikovati probleme koje želimo rješavati podacima i analitičkim pristupom. Važno je jasno odrediti izazove i ciljeve u vezi s tim; kao što je povećanje prodaje određene usluge ili proizvoda po pojedinim kanalima, uklanjanje smetnji u nabavnom lancu i slično.

Uz pretpostavku da kompanija dobro poznaje svoje interne podatke, dodatni su koraci, poput dodavanja više podataka, analiza sadržaja i priprema odgovarajućih odluka, lagan korak.

 

Slažete li se da svaka kompanija odgovarajućom obradom podataka može prilično povećati dodatnu vrijednost po zaposleniku?

Potpuno se slažem s izjavom. Kao što sam već navela, činjenica je da se zaposlenici tim procesom odmiču od nagađanja i pretpostavki i nastoje donijeti brže i bolje odluke,

U tom vidim i odličnu priliku za veći angaman i jačanje pozicije zaposlenika u tim kompanijama.

Podaci su dugo smatrani dosadnima, ali ako počnemo na poslovanje gledati u različitim oblicima i bojama, oni postaju jako zanimljivi. Zaposlenici brzo postaju motivisani za još veće uvide i nove prilike. Takva su bar moja iskustva s našim klijentima kad se bavimo njihovim zaposlenicima.