Novosti

Dobre odluke za budućnost kompanije temelje se na pametnim podacima

14 jan 2020

U današnjem vremenu, koje karakterizira digitalizacija i poplava podataka, analitika i obrada podataka igraju važnu ulogu u poslovanju. Menadžment kompanija već je svjestan da slijepo povjerenje ili samo oslanjanje na osjećaj više nije dovoljno za uspjeh u budućnosti. Zbog toga sve više njih donosi poslovne odluke oslanjajući se na podatke i analitičke pristupe. Istraživanja pokazuju da su kompanije koje se oslanjaju ne na osjećaj, već na upotrebu podataka, u boljem položaju za razvoj, uvođenje inovacija i pronalaženje talenata. Možda ste čuli da su podaci "nova nafta". Ali šta to znači u praksi i kako vam digitalna transformacija i podaci mogu poboljšati poslovanje?
 

Pametni podaci su važni podaci

Živimo u digitalnom svijetu u kojem svakodnevno proizvodimo ogromne količine podataka. Procjenjuje se da na planeti trenutno imamo oko 41 zebabajt podataka, ali samo 0,5 posto njih se koristi i analizira. Za pojedinca, poslovnu zajednicu i društvo u cjelini, ova ogromna količina je pećina sa zlatom ali i veliki izazov. Važnost podataka i njihova obrada u poslovnom svijetu raste. Prije desetak godina, termin "veliki podaci" ili "masovni podaci" (big data) jedva je uočen na radaru poslovnog svijeta, ali danas ih kompanije ne samo prikupljaju i analiziraju, već i pretvaraju u "pametne podatke" (smart data) koji imaju vrijednost i pokreću poslovanje.

"Pametni podaci (smart data) su oni pomoću kojih sebi stvarno možete pomoći, ako ih zaista koristite, dok se veliki podaci (big data) više odnose na neprobojne mase podataka koji nemaju praktičnu korisnu vrijednost", objašnjava analitičar i majstor pametnih podataka iz Bisnode Grupe Jean-Philippe Schepens.

Milan Dragić, generalni direktor Bisnodea za jugoistočnu Europu, ilustrira razliku u ovom slučaju: „Moje prezime je Dragić. Sama informacija ne govori ništa. A informacija je da nisam u vezi s poznatim košarkašem. Korištenje, koordiniranje i nadogradnja podataka u informacije je ono što čini razliku."

Prema tome, informacija ne znači ništa bez pravog konteksta. Tek kada masovne podatke stavimo u kontekst, dobijamo korisne podatke. Ali kontekst se može formirati tek kad povežemo rasute baze podataka i nadgradimo ih novim uvidima.

“Ako razumijete informacije koje su dostupne u pravom kontekstu i u pravo vrijeme, to može biti od velike pomoći. U suprotnom, neprestano dopunjavate informacije i upravljate ogromnim bazama podataka. Zato se fokusirajte na one podatke i analitiku koji su relevantni i korisni. Ovo je kontekstualni podatak i inteligentno »rudarenje« informacija - i to je budućnost. Ko to ne učini, gubi, jer će ga preduhitriti konkurentske kompanije koje znaju to raditi", savjetuje Ricard Candell, direktor analitike Bisnode Grupe.
 

Pobjednici se klade na korištenje podataka, a ne na osjećaj

Mnoge se odluke u životu donose na osnovu osjećaja. Kad je riječ o donošenju važnih odluka za budućnost poslovanja, ne biste se trebali oslanjati samo na svoj vlastiti osjećaj, jer to može dovesti do rizičnih poslova. Izvještaj Kairos Future Bisnod Business Acceleration otkriva da 25% top menadžera i dalje donosi odluke na temelju osjećaja, dok 38% kaže da će prestati poslovati 2030. godine ako ne obavežu se na budućnost zasnovanu na podacima.

Treba imati na umu da uspješnim poslovanjem sutra, kao i danas, upravljaju podaci, a ne dobar osjećaj generalnog direktora i menadžmenta.

„Današnji poslovni svijet nalazi se na rubu velikih promjena jer podaci postaju osnovna potreba za sve sektore. Kreiranje organizacije poslovanja na temelju podataka i uvida znači zamjeniti osjećaje koji nemaju temelj, odlukama koje se temelje na pouzdanoj analitici“, predviđa Ricard Candell.

Pa zašto biste i dalje željeli nastaviti raditi po starom, iako rezultati jasno govore o tome da je krajnje vrijeme za promjene? 47% anketiranih ispitanika je svjesno da nemaju znanje koje im je potrebno za posao a koje se temelji na podacima. Među njima je 35% ozbiljno zabrinuto zbog prelaska na poslovanje orijentirano na podatke. Ali gdje postoji volja, postoji i način.
 

Digitalna transformacija stvarnost je svih kompanija

Voditi posao kroz proces digitalne transformacije nije lak zadatak, ali još uvijek je potreban ako želimo nastaviti uspješno poslovanje u budućnosti. Činjenica je da će podaci nastaviti transformirati tržište rada, mijenjati ulogu pojedinih radnih mjesta i stvarati široku potrebu za stručnjacima za prikupljanje i obradu podataka.

Korištenjem poslovne analitike posao dobija konkurentsku prednost, za šta je prvi korak prikupljanje kvalitetnih podataka i izdvajanje podataka koji su relevantni za vas i vaše poslovanje. Nakon toga, s kvalitetnim i ažurnim podacima, možete proširiti svoju poslovnu mrežu i izgraditi efikasan odnos s kupcima. McKinsey Global Institute navodi da su kompanije koje se bave podacima 23 puta uspješnije u pronalaženju novih kupaca, 6 puta uspješnije u zadržavanju postojećih kupaca i 19 puta uspješnije od ostalih u stvaranju profita i rasta. U isto vrijeme, važno je da, osim digitalizacije, kompanija također uvede maksimiziranje automatizacije na osnovu umjetne inteligencije.

"Način rada danas izgledat će sutra drugačije. Moramo biti otvoreniji za nove mogućnosti, jer to je jedini način na koji možemo promijeniti svoj svijet, “kaže Jean-Philippe Schepens.